Sunday, September 21, 2008

Aman Sikit..........

.
21/9/08
.
Diri merasa aman sedikit selepas tarikh 16 September berlalu. Tidaklah setegang dan sebengang kepala memikirkan apa akan terjadi pada 1609 sebelum itu.
.
Tidak banyak berita sensasi minggu ini, cuma kisah pertukaran Pak Lah & Najib, cerita Miss Kok yang membosankan dan blogger-blogger kena tahan.
.
Lebih lagi aman agaknya sekiranya Tun dan Pak Lah berdamai. Kalau Tun boleh berdamai dengan orang lain yang berbeza pendapat dengan beliau selama ini, apa salahnya berdamai dengan Pak Lah. Kukuh UMNO.
.
Berbaik UMNO dan PAS, kukuh melayu.
.
Raya dah dekat, eloklah bermaaf-maafan demi keharmonian kita semua.
.
Melayu lemah dek kerana pertelagahan yang tidak membina. Pemimpin-pemimpin yang selama ini ditegur secara ikhlas untuk memperbaiki prestasi kepimpinan sepatutnya mengambil iktibar akan keadaan kalut dan keharmonian dalaman yang merundum. Ambil tiga langkah kebelakang dan renungi keadaan diri sendiri. Lihat dan amati dimana kita terlanjur melakukan kesilapan dan perbaiki. Buka telinga dan mata hati. Dengar rungutan dan nasihat. Bersama menjadi satu pasukan yang kuat dan kukuh. Melayu lemah kerana cuba menjatuhkan satu sama lain. Bersatu pertahankan maruah bangsa dan tanahair!!!
.
Jangan sesekali beri ruang kepada musuh untuk mencari salah kita. Memecahbelahkan kita.
.
Musuh yang menyerang dari luar dan nyata, kita nampak. Walaupun susah hendak ditangani tetapi kalau strateginya jelas boleh lah kita mempertahankan benteng dan menyerang semula. Yang paling bahaya dan dengan mudah mampu memusnahkan kita ialah musuh-musuh dari dalam. Hendak diibaratkan saperti musuh dalam selimut pun boleh. Macam kanser mereka ni. Bernanah dan berkudis, menyerang senyap-senyap dari dalam, bila kita sedari sudah merebak dan terlambat untuk dipulihkan. Diagnose dan buangkan jauh-jauh.
.
Satu lagi, Dajjal bangsa yang pentingkan diri. Jenis yang ini tidak perduli apa akan terjadi walaupun maruah bangsa dan ugama tergadai!!!! Asal dia menang dan berkuasa. Memang bahaya. Akan tetapi sekiranya kita bijak, kita tidak akan terpengaruh dengan janji dan dakyahnya. Kita tidak sokong, rebahlah dia. Yang menyokong tu..... samalah status dengan dia. Kalau goyah dan jatuh bangsa melayu di tanah sendiri berjawablah kepada generasi kita di masa akan datang.........!(dari segi sejarah, dari zaman melaka dan inggeris, melayu jatuh dikhianati bangsa sendiri.. jangan berulang lagi)
.
Kalau pemimpin kita saling memahami dan ketepikan ego masing-masing, kita buang dan asingkan musuh didalam selimut, hapuskan pemusnah bangsa, AMAN!!!!
.
Insyaallah aman.........dan lega hati orang melayu. Aman hati melayu, aman Malaysia...
.
Susah nak buat ke?????

1 comment:

AK said...

protecting our rights is one thing. We also need to define our purpose of protecting such privilege. While i do agree that that we need to maintain the affirmative action with regards to the development of our race, there is a need to ensure that we make the most of it.

I strongly believe that as a race, we can overcome all of these issues if we unite and most importantly, work hard. Complacency is the root of our downfall.

History will show how a hardworking and knowledgeable society will eventually reign supreme. Look at Japan, Germany, Korea, their success can be attributed to their dedication and commitment in what ever they do.

We are third world country, as third world country, we have the benefit of learning from developed countries and see which route we as a race choose to follow. For example, we could choose the work ethics of the japanese, the innovative minds of the germans and the creativity of the spanish.

We need to change our perspective and mindset. Tun M had work hard in instilling these values into the Malay race, so did those before him (Tun Razak, Tun Dr. Ismail).

While we can continue these debate on racial sensitivities, it would better if we come together and put efforts into developing the Malay race into one that is progressive, articulate in thinking and a major contributor to the nations economy and development.

Why i do not like to delve into these racial issues is simply because they are being brought up by politicians. With a motive of garnering support and votes.

My only advice, racial dis-unity will end when all of us stop listening to politicians from both sides. The next time you attend a rally and hear a politician about to touch on race, just yell SHUT UP!

Fellow Malaysians, Nation Building should be our key priority, Nation Building ensures that you, your children, and their children would have a future in this beloved country of ours.

As for members of UMNO, bestow loyalty accordingly, blind loyalty has no meaning. Set the course back on the right path. Do what you must!

Refer to the teachings of Islam, how the Prophet p.b.u.h had EARNED the respect and loyalty not solely because he was the Messeger of God but also through His exemplary conduct and leadership .